Veel gestelde vragen

Bestellen

Kan ik een artikel ook met een andere stof of leersoort bestellen, of in een andere kleur?
Via de webshop zijn artikelen enkel te bestellen zoals ze getoond worden. Bent u enthousiast over een meubel maar wilt u liever een andere kleur, opstelling, stof- of leersoort? Geen probleem, we helpen u graag verder in onze winkel.
Kan ik een artikel ook in een andere opstelling bestellen?
Via de webshop zijn artikelen enkel te bestellen zoals ze getoond worden. Bent u enthousiast over een meubel maar wilt u liever een andere kleur, opstelling, stof- of leersoort? Geen probleem, we helpen u graag verder in onze winkel.
Zijn de artikelen in de webshop ook in de winkel te zien?
De meeste artikelen kunt u ook in onze winkel bewonderen.
Wat gebeurt er nadat ik een bestelling via de webwinkel gedaan heb?
Nadat u een bestelling heeft geplaatst, ontvangt u een bevestiging via de mail. U ontvangt daarna bericht van ons wanneer de bestelling geleverd kan worden.
Wat is de levertijd op de artikelen?
Sommige artikelen zijn uit voorraad leverbaar, andere artikelen worden op bestelling geproduceerd door onze leveranciers. Op de productpagina vindt u een indicatie van de levertijd. U krijgt na uw bestelling een bevestiging van deze levertijd. De levertijd via de webshop kan afwijken van de levertijd bij bestelling in de fysieke winkels.
Wat is het minimale orderbedrag op de webshop?
Er is geen minimaal order bedrag.

Betaling

Op welke manieren kan ik betalen?
U kunt kiezen uit verschillende betalingsmogelijkheden. Kiest u ervoor om de artikelen te laten bezorgen, dan kunt u veilig betalen met iDeal. Kiest u ervoor om uw bestelling op te halen in de winkel, dan kunt u bij ons pinnen of contant betalen. Kiest u betalen bij levering dan is pinnen en contant betalen mogelijk.
Hoe veilig zijn de betalingen via de webwinkel?
De daadwerkelijke betaling vindt plaats in een beveiligde omgeving, zodat uw gegevens niet openbaar toegankelijk zijn.
Kan ik betalen met creditcard?
In de webshop is betalen met een credit card niet mogelijk.

Bezorgen en afhalen

Kan ik de artikelen ook zelf af gaan halen in de winkel?

Ja, dat kan zeker. Tijdens het bestelproces kan je dit kiezen bij bezorgmethode.

Bezorgt Tendenz Wonen de aankopen ook thuis?

Tendenz Wonen bezorgt de artikelen via de webwinkel bij u thuis, hiervoor worden wel transportkosten in rekening gebracht. Onder bezorgen wordt verstaan: het leveren van de goederen in een ruimte direct bij binnenkomst. Controleer altijd of de meubels door deuren en trappen passen voor u een bestelling plaatst. Als de meubels niet door de deur of het trappenhuis passen, kunnen eventueel extra kosten in rekening worden gebracht.

BEZORGKOSTEN BINNEN NEDERLAND
Bezorgkosten € 65,-
1e etage via de trap + € 24,-
2e etage via de trap + € 28,-
3e etage via de trap + € 32,-
4e etage en hoger via de trap + € 36,-
Met de lift, ongeacht de etage: € 24,- toeslag
Bezorgen op Waddeneilanden, Duitsland en Belgie in overleg.

Worden er transportkosten gerekend op de webshop?

Onze prijzen zijn gebaseerd op direct meenemen of zelf ophalen. Bij bezorging komt hier kosten overheen, dit is €65,- per bezorging.

BEZORGKOSTEN BINNEN NEDERLAND
Bezorgkosten € 65,-
1e etage via de trap + € 24,-
2e etage via de trap + € 28,-
3e etage via de trap + € 32,-
4e etage en hoger via de trap + € 36,-
Met de lift, ongeacht de etage: € 24,- toeslag
Bezorgen op Waddeneilanden, Duitsland en Belgie in overleg.

Klachten

Kan ik mijn aankoop retourneren?

Indien u een artikel online heeft besteld dan heeft u als klant recht om uw bestelling binnen 14 dagen, in originele staat, in overleg met tendenz Wonen te retourneren. Uw bestelling wordt dan, na correcte aankomst, aan u vergoed. De verzendkosten, voor het terugsturen, zijn voor uw eigen rekening.

LET OP: Ruilen of retourneren is alleen mogelijk bij online bestellingen die op voorraad zijn en niet mogelijk bij maatwerk bestellingen, bestellingen die speciaal voor u besteld moeten worden of die u in de winkel besteld.

Wat moet ik doen als ik een klacht heb over mijn aankoop?
Tendenz Wonen staat voor de kwaliteit van haar meubelen. Heeft u ondanks onze goede zorgen toch een klacht over de aangekochte meubelen, dan kunt u deze goed omschreven, voorzien van foto’s, via de website melden. Klik hier voor het indienen van een klacht.
Heeft Tendenz Wonen een klantenservice?

U kunt onze klantenservice op onderstaande dagen en tijden bereiken op telefoonnnumer 0592 261 956. Bij vragen over uw bestelling graag de contactformulier gebruiken.

Mijn gegevens

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe vraag ik een nieuwe aan?
Klik rechtsbovenin op MIJN ACCOUNT en daarna op ”uw wachtwoord vergeten” U kunt uw wachtwoord dan opnieuw aanvragen. E-mailadressen die niet zijn geregistreerd, worden niet door de webwinkel herkend.
Hoe kan ik een wijziging in mijn gegevens doorgeven?
Via “MIJN ACCOUNT”, rechtsboven in het menu, kunt u uw accountgegevens wijzigen.

Onderhoud zitmeubelen

Mijn leren bank voelt droog aan wat kan ik daar tegen doen?

Met Active 002 het leder inwrijven, active is een creme speciaal ontwikkeld om alle ledersoorten te verzorgen en een diep werkende voeding te geven. Active 002 haalt ook de originele kleur iets omhoog tevens geschikt voor Africa leder en alle volaniline leersoorten.

Ik heb een balpenstreep …… graag advies.

Met Ink Remover kunt u balpenstrepen verwijderen die niet ouder zijn dan ca. 1 week. Als het gaat om oudere balpen vlekken/strepen dan moet u Ink Remover nemen en IPA Allesreiniger, met een schone pluisvrije doek  de vlek/streep lichtjes inwrijven met Ink Remover en ca. 1 minuut laten inweken, daarna uw doek bevochtigen met IPA Allesreiniger en opnieuw over de vlek/streep lichtjes inwrijven en gelijk uitwrijven !! het is verstandig om dit eerst uit te proberen op een onopvallende plek voor u gaat beginnen.

Mijn stoffen bank pluist en gaat pillen.

Er zijn bij diverse winkels pluizentrimmers te koop waarmee u de pluisjes kunt verwijderen, ook is het mogelijk om (heel voorzichtig) met een wegwerp scheermesje heel zachtjes over uw stoffen bank te scheren om zo de pluisjes te verwijderen.  Pillen en/of pluizen ontstaan door wrijving,  u kunt dit vertragen door uw stoffen bank te voorzien van een beschermlaag met bijvoorbeeld  WaterStop impregneerspray.

Hoe onderhoud ik mijn leren bank ? Algemeen onderhoud.

Om uw leren bank optimaal te onderhouden moet u een paar basis regels in acht nemen,  zorg dat uw bank nooit dicht op een verwarming of hittebron staat – nooit uw bank blootstellen aan direct zonlicht – neem uw bank 1 x per maand licht vochtig af met een schone pluisvrije doek, gebruik schoon kraanwater of gedemineraliseerd water om uw doek licht te bevochtigen en laat deze vervolgens enkel uren drogen zonder erop te gaan zitten.  Regelmatig onderhoud met onze producten voorkomt vroegtijdig slijtage en verkleuring .

Het leer van mijn bank gaat verkleuren.

Als uw leer begint te verkleuren dan kunt u gebruik maken van één van onze producten om dit te verhelpen. Er zijn verschillende mogelijkheden zie hiervoor de homepage of kijk onder uw leersoort voor een antwoord.

Mijn kat heeft op de bank geplast – wat te doen?

Neem met een schone pluisvrije doek of tissues zo snel mogelijk alle vocht/urine weg uit de bekleding – dit is voor stof en leder van toepassing, vervolgens een schone pluisvrije doek op de vlek leggen voor ca. 5 minuten en heel licht druk uitoefenen om nog eventuele urine resten uit uw bekleding te halen.  Neem een schone pluisvrije doek (oude theedoek) of zoiets een maak deze licht vochtig met schoon water of gedemineraliseerd water en wrijf van buiten naar binnen over de vlek. Als het nodig is enkele keren herhalen en als laatste zoveel mogelijk droog deppen.  Om urine te verwijderen heeft u Total Clean nodig – spuit de vlek ruim in en neem een schone pluisvrije doek om de vlek met draaiende bewegingen van buiten naar binnen in te wrijven met lichte druk, vervolgens de vlek 1 keer lichtjes inspuiten op een afstand van ca. 20 cm.  en vanzelf minimaal 12 uur laten drogen.  Indien nodig herhalen.

Hoe voorkom ik wijn – of koffievlekken in mijn stoffen bank?

Door uw stoffen bank te beschermen tegen vlekken met Eco Sofa Care of Waterstop, indien er toch een vlek ontstaat of al aanwezig is. probeer zo snel mogelijk met een schone doek of tissues alle vloeistof deppend op te nemen, gebruik telkens schone doeken of tissues tot dat er geen vocht meer wordt opgenomen.  Gebruik een schone pluisvrije doek en maak deze vervolgens vochtig met kraanwater en neem de vlek goed af –  vervolgens uw doek nemen en vouw deze net iets groter dan de vlek en leg deze gedurende ca. 15 minuten op de vlek, opnieuw met een droge, schone, pluisvrije doek alle vocht opdeppen en geheel laten drogen voor ca. 12 uur. Gebruik Total Clean om uw bank vlekvrij te maken en te houden – spuit de vlek ruim in en wrijf met een schone pluisvrije doek de vlek lichtjes in vervolgens nog één keer lichtjes inspuiten en 12 tot 24 uur laten drogen. Total Clean is uitstekend geschikt om koffie, thee, rode wijn, urine enz.  uit alle stoffen te verwijderen zonder kringen achter te laten.

Mag ik een vlek weg wrijven met een doek?

Een droge vlek mag u voorzichtig proberen weg te wrijven met een schone pluisvrije doek, is er een vlek ontstaan door vloeistof en als deze nog vochtig is dan kunt u beter met een schone pluisvrije doek  deppend proberen de vlek te verwijderen. Als u een natte vlek probeert weg te wrijven dan is de kans heel groot dat de vlek alleen maar groter wordt.

Het leer wordt dof op de voorrug.

Als uw leder dof wordt dan is dit meestal een teken van vervuiling, door invloeden van buitenaf kan uw leder vuil worden, dit is eenvoudig te verhelpen door regelmatig het leder vochtig af te nemen en 1 x per 2 a 3 maanden te reinigen met Multi Cleaner voor leder. Vet of transpiratie vlekken ontstaan door een agressieve zuurtegraad van de huid dit kan veroorzaakt worden door medicijn gebruik, bestraling, zeer spijzig voeding, van natuur, of een vacht van een huisdier wat telkens in aanraking komt met het leder.

Het leer op de zitting gaat erg glanzen.

Leer begint te glanzen door slijtage van de toplaag (beschermlaag) dit kunt u vertragen door het leder te beschermen met bijvoorbeeld Eco Sofa Care en/of Active for Leather.  Regelmatig onderhoud voorkomt problemen.

Ik heb krassen van mijn hond in mijn leren bank zitten.

Leer is over het algemeen redelijk bestand tegen huisdieren mits uw leder goed en regelmatig onderhouden wordt, mocht uw hond zich uitgeleefd hebben op de bank en er zijn krassen ontstaan dan kunt u naar uw leersoort gaan en kiezen voor Leather Recolour in uw kleur, met Leather Recolour kunt u krassen gedeeltelijk vullen en camoufleren in uw kleur, neem een schone pluisvrije doek en doe hier Leather Recolour op, wrijf direct in de schade met de evt. vleug mee en laat deze vervolgens 12 uur drogen daarna gehele zit/rug inwrijven en 24 uur laten drogen  Leather Recolour droogt in uw kleur op en geeft niet af als het 24 uur heeft kunnen drogen.

De bekleding op de armleggers voelt vet aan en is vies.

Als uw bekleding van leer is dan moet u het leder reinigen en ontvetten,  gebruik eerst degreaser om alle vet en vuil uit het leder te halen – spuit Degreaser op de vlek en laat deze 6 uur werken zonder het aan te raken, degreaser droogt tot een poeder die u kunt verwijderen met een zachte borstel (stofzuiger) en een schone pluisvrije doek.  U weet of het leder schoon is als alle poeder spierwit opdroogt.  Neem de Multi Cleaner en een schone pluisvrije doek om vervolgens het leder te reinigen, laat deze 12 uur drogen.

Als uw bekleding van stof is dan heeft u Texmann Textiel Reiniger nodig om uw bekleding te ontvetten en reinigen, spuit uw armleggers ruim in met Texmann neem na ca. 5 minuten een schone pluisvrije doek en wrijf zachtjes met draaiende bewegingen over het vervuilde gedeelte, laat het geheel 12 uur drogen indien nodig herhalen.

Op de zitting komt een blauwe gloed.

Een blauwe gloed op de zitting van uw leer wordt in 99% van de gevallen veroorzaakt door spijkerbroeken, niet alle spijkerstof is voorgewassen en door wrijving en transpiratie kan het zijn dat een spijkerbroek kleurstof afgeeft op het leder, dit heet een kleur overdracht en is een hardnekkig probleem om te verhelpen als het er lang inzit. Door regelmatig onderhoud kunt u dit voorkomen maar als het eenmaal is ontstaan dan kunt u het leder over het algemeen nog reinigen.  In de loop der tijd hebben wij geleerd dat er een combinatie van 2 producten nodig zijn om een hardnekkige blauwe gloed te verwijderen, neem Total Clean en spuit het leder ruim in laat deze ca. 5 minuten intrekken en spuit het opnieuw in, nu met een schone pluisvrije doek het leder voorzichtig inwrijven (niet uitwrijven of deppen)  doe vervolgens  IPA Alles Reiniger op een schone, droge pluisvrije doek en wrijf het leder snel uit en droog – pas op wij adviseren u om dit eerst uit te proberen op een onopvallende plek i.v.m. het loslaten van de verflaag.

N

Veel uit voorraad leverbaar

N

3000m2 showroom

N

Snelle levering

Veel voorraad, online bestellen, snelle levering en 3000 m² showroom

Dinsdag t/m Vrijdag van 10:00 tot 17:00 uur, zaterdag van 11:00 tot 17:00 uur en elke zondag koopzondag van 13:00 tot 16:00 uur.

Klantenservice

Openingstijden klantenservice: Dinsdag tm vrijdag van 10:00 tot 17:00 uur. 

Bij vragen over uw bestelling of als u een servicemelding heeft graag het contactformulier hiernaast gebruiken.

Openingstijden showroom: Dinsdag t/m Vrijdag van 10:00 tot 17:00 uur, zaterdag van 11:00 tot 17:00 uur en elke zondag koopzondag van 13:00 tot 16:00 uur.

Meerdere betaalmogelijkheden

Snelle levering

Bij TendenZ kunt er op rekenen dat wij zorgen voor een snelle levering door onze eigen bezorgdienst. Wij hanteren scherpe prijzen door onze eigen import. Verder krijgt u deskundig advies, is veel uit voorraad leverbaar en kunt u meubelen speciaal op maat laten maken.

Uw bestelling

Heeft u een vraag over uw bestelling of een servicemelding? geef dit dan via deze formulier hieronder door, we zullen dit zsm beantwoorden.
Kijk ook bij de veelgestelde vragen, misschien staat uw antwoord er bij!

Als u eventueel foto's heeft of wilt mailen:

*max. 1MB (gebruik eventueel TinyPNG om de resolutie te verkleinen).

Wanneer je dit formulier gebruikt, ga je akkoord met de opslag en verwerking van jouw gegevens door deze website.